LINK2LOGISTICS Management 56 (december 2020)


Veerkracht en dynamisme

2020 begon met zorgen omtrent de evolutie van de Europese economie, maar kende een volkomen onverwachte ontwikkeling: een pandemie die zijn gelijke sinds de Spaanse griep honderd jaar eerder niet meer had gekend. Minstens één sector heeft zijn veerkracht bewezen: de logistiek. Het grote publiek weet nu dat deze sector onontbeerlijk is voor de samenleving. Dankzij zijn professionaliteit kon de logistieke sector blijven functioneren, ondanks de grillen van de gezondheidscrisis.

Verwacht mag worden dat de sector verder professionaliseert. België loopt in verschillende domeinen voorop, zoals wat de logistiek van farmaceutische producten betreft. En zelfs in de e-commerce logistiek. Onze reputatie op dat gebied is volkomen terecht, zo stelt Gerry Bosmans, hoofd van Contract Logistics Benelux bij Kuehne+Nagel. Dat ontdek je in zijn interview. Of in ons artikel over robotisering voor Superdry bij Bleckmann Logistics.

Deze professionalisering vind je ook terug in onze TOP 1000 van de logistieke sites in België. De oppervlakten groeien en de spelers zijn dynamisch.

Een veerkrachtige sector dus, wat ook duidelijk wordt bij de distributie van het COVID-vaccin wereldwijd, zoals Steve Polmans aangeeft in de Outbox.

Dat vaccin zal trouwens een cruciale rol spelen in 2021. In de hoop dat de situatie weer normaal wordt, wens ik jullie het allerbeste en een goede gezondheid voor het komende jaar.

Philippe Van Dooren,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo