TRANSPORT Management 100 (januari 2019)

100 keer bedankt!

Het tijdschrift dat u nu in handen houdt is aan zijn 100ste editie toe. Om deze verjaardag van TRANSPORT Management te vieren, hebben we 100 getuigen aangesproken om ons in enkele woorden hun visie op het transport van de toekomst te beschrijven. Maar veertien jaar TRANSPORT Management is tevens de gelegenheid om ons onder te dompelen in het verleden en de etappes toe te lichten die hebben geleid van een totale outsider – toen ik MMM Business Media verliet, hebben me er velen zwarte sneeuw voorspeld… – tot een uitgevershuis, TRANSPORTMEDIA, echt multimedia en de onbetwistbare leider in onze twee voorkeursectoren, transport en logistiek. Inzetten op andere media dan papier. Ook al blijven de magazines – TRANSPORT Management maar ook VAN Management, TRUCK & Business en Link2LOGISTICS Management – een o zo belangrijke pijler voor het bedrijf, het is tevens overduidelijk dat de opening naar andere media garant stond voor een snelle ontwikkeling. Vooreerst televisie met TRANSPORT.TV, LOGISTICS.TV en BOUW.TV, die het ons mogelijk maakten meerdere duizenden kijkers aan te spreken tijdens de weekends van uitzendingen. Daarnaast, en ook op dat gebied waren we baanbrekend, bleken de sociale media een groot potentieel in te houden om ons gemeenschappen te animeren. Dat heeft er toe geleid dat ons Twitter account en zijn meer dan 2.000 abonnees de meest gevolgde is in de Belgische « transport en logistiek » sector. We zijn niet van plan het hierbij te laten en in 2019 lanceren we een nieuwe versie 4.0 van onze website (40.000 eenmalige bezoekers gemiddeld per maand in 2018) alsook een digitaal platform om onze televisieproducties te ondersteunen. Partnerschappen aanknopen. Een andere sleutel tot succes van TRANSPORTMEDIA is ontegensprekelijk de capaciteit om samenwerkingen aan te knopen met de belangrijkste spelers van de sector. Het is eenvoudig, wij zijn de mediapartners voor alle evenementen in de sector. Op logistiek niveau met Easyfairs (Transport & Logistics, Logistics & Distribution). Op het gebied van lichte bedrijfsvoertuigen met Febiac (Most Loved Van, Best of Van). Op het niveau van de automobieldistributie met Traxio (Autotechnica). Op het niveau van de bouw met Matexpo. In 2019 zetten we nog een nieuwe stap door de medeorganisator te worden van een EasyFairs evenement: in mei zal de Best of Wallonia de Waalse logistieke spelers de kans bieden zich voor te stellen in het kader van een networking platform van een compleet nieuw genre. De gemeenschappen bijeen brengen. Sinds het begin van TRANSPORTMEDIA is de dimensie evenementen slechts toegenomen. Het streefdoel? Gemeenschappen creëren rondom een evenement. De gemeenschap van de transporteurs/logistieke bedrijven via de Transport & Logistics Awards. Die van de lichte bedrijfswagens via Best of VAN. Die van de logistieke bedrijven via de Transport en Logistiek Gazellen (in samenwerking met Trends Top). In 2020 volgt de gemeenschap van de chauffeurs, die we willen verzamelen rondom een evenement dat de chauffeurs op het voorplan brengt en zo eer bewijst aan een beroepssector die vaak vergruisd wordt door het grote publiek. Waarom zouden we aan hen geen gedachten wijden? Op het moment dat we een blik in de achteruitkijkspiegel werpen zou ik in de eerste plaats willen terugdenken aan het team van bij de start. Philippe Quatennens uiteraard, ondertussen ex-aandeelhouder want ik heb van hem de 50 % aandelen overgenomen die hij had in TRANSPORTMEDIA. Hij heeft me de kans gegeven me in dit grote avontuur te lanceren. Grégory en Robert, de historische twee oprichters van wat toen TRUCK Management genoemd werd. Maar ook en vooral een « dikke merci » een het huidige « dreamteam », dat dag na dag wonderen verricht. Hoed af voor Bram, Christel, Claude, Estelle, Frédéric, Kristiaan en Yannick, alsook een tiental freelancers (journalisten, vertalers, cameramannen, monteurs) die ons dagelijks helpen u te informeren op een efficiënte, eerlijke en kwalitatieve manier.   Christophe Duckers, Managing Director.

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo