TRANSPORT Management 100 (januari 2019)

100 keer bedankt!

Het tijdschrift dat u nu in handen houdt is aan zijn 100ste editie toe. Om deze verjaardag van TRANSPORT Management te vieren, hebben we 100 getuigen aangesproken om ons in enkele woorden hun visie op het transport van de toekomst te beschrijven. Maar veertien jaar TRANSPORT Management is tevens de gelegenheid om ons onder te dompelen in het verleden en de etappes toe te lichten die hebben geleid van een totale outsider – toen ik MMM Business Media verliet, hebben me er velen zwarte sneeuw voorspeld… – tot een uitgevershuis, TRANSPORTMEDIA, echt multimedia en de onbetwistbare leider in onze twee voorkeursectoren, transport en logistiek. Inzetten op andere media dan papier. Ook al blijven de magazines – TRANSPORT Management maar ook VAN Management, TRUCK & Business en Link2LOGISTICS Management – een o zo belangrijke pijler voor het bedrijf, het is tevens overduidelijk dat de opening naar andere media garant stond voor een snelle ontwikkeling. Vooreerst televisie met TRANSPORT.TV, LOGISTICS.TV en BOUW.TV, die het ons mogelijk maakten meerdere duizenden kijkers aan te spreken tijdens de weekends van uitzendingen. Daarnaast, en ook op dat gebied waren we baanbrekend, bleken de sociale media een groot potentieel in te houden om ons gemeenschappen te animeren. Dat heeft er toe geleid dat ons Twitter account en zijn meer dan 2.000 abonnees de meest gevolgde is in de Belgische « transport en logistiek » sector. We zijn niet van plan het hierbij te laten en in 2019 lanceren we een nieuwe versie 4.0 van onze website (40.000 eenmalige bezoekers gemiddeld per maand in 2018) alsook een digitaal platform om onze televisieproducties te ondersteunen. Partnerschappen aanknopen. Een andere sleutel tot succes van TRANSPORTMEDIA is ontegensprekelijk de capaciteit om samenwerkingen aan te knopen met de belangrijkste spelers van de sector. Het is eenvoudig, wij zijn de mediapartners voor alle evenementen in de sector. Op logistiek niveau met Easyfairs (Transport & Logistics, Logistics & Distribution). Op het gebied van lichte bedrijfsvoertuigen met Febiac (Most Loved Van, Best of Van). Op het niveau van de automobieldistributie met Traxio (Autotechnica). Op het niveau van de bouw met Matexpo. In 2019 zetten we nog een nieuwe stap door de medeorganisator te worden van een EasyFairs evenement: in mei zal de Best of Wallonia de Waalse logistieke spelers de kans bieden zich voor te stellen in het kader van een networking platform van een compleet nieuw genre. De gemeenschappen bijeen brengen. Sinds het begin van TRANSPORTMEDIA is de dimensie evenementen slechts toegenomen. Het streefdoel? Gemeenschappen creëren rondom een evenement. De gemeenschap van de transporteurs/logistieke bedrijven via de Transport & Logistics Awards. Die van de lichte bedrijfswagens via Best of VAN. Die van de logistieke bedrijven via de Transport en Logistiek Gazellen (in samenwerking met Trends Top). In 2020 volgt de gemeenschap van de chauffeurs, die we willen verzamelen rondom een evenement dat de chauffeurs op het voorplan brengt en zo eer bewijst aan een beroepssector die vaak vergruisd wordt door het grote publiek. Waarom zouden we aan hen geen gedachten wijden? Op het moment dat we een blik in de achteruitkijkspiegel werpen zou ik in de eerste plaats willen terugdenken aan het team van bij de start. Philippe Quatennens uiteraard, ondertussen ex-aandeelhouder want ik heb van hem de 50 % aandelen overgenomen die hij had in TRANSPORTMEDIA. Hij heeft me de kans gegeven me in dit grote avontuur te lanceren. Grégory en Robert, de historische twee oprichters van wat toen TRUCK Management genoemd werd. Maar ook en vooral een « dikke merci » een het huidige « dreamteam », dat dag na dag wonderen verricht. Hoed af voor Bram, Christel, Claude, Estelle, Frédéric, Kristiaan en Yannick, alsook een tiental freelancers (journalisten, vertalers, cameramannen, monteurs) die ons dagelijks helpen u te informeren op een efficiënte, eerlijke en kwalitatieve manier.   Christophe Duckers, Managing Director.

Recente publicaties

VAN Management 109 (januari 2021)

2021, een overgangsjaar Volgens de Europese Commissie moet tegen 2030 een groot deel van het verkeer in de steden koolstofvrij worden gemaakt. Fabrikanten hebben zeer precieze (en vrij moeilijke) targets om te halen, met bijbehorende boetes. Volgens hen wordt de elektrische bestelwagen ‘het onderwerp van het jaar 2021’. De elektrische aandrijving luidt de komst in […]

TRANSPORT Management 109 (januari 2021)

Een halfvolle of halflege fles: Aan u de keuze! Het begin van het jaar is traditioneel de gelegenheid om even achterom te kijken, maar ook om een kristallen bol boven te halen. Van deze regel wijken wij niet af. Ik zal u niets nieuws vertellen wanneer ik erop wijs dat de pandemie aanzienlijke negatieve gevolgen […]

TRUCK & BUSINESS 275 (december 2020)

Fail fast! Faal snel! Dat is de raad die ik geef als conclusie van ons debat over innovatie in transport, dat we uitzonden als ouverture van de Virtual TRANSPORTMEDIA Xperience op 1 december. Een evenement dat net als dit nummer van Truck & Business geheel in het teken stond van innovatie. Het wegtransport heeft immers […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo