TRANSPORT & VAN IN BELGIUM 2018

Meesurfen of de goede golf…

De Belgische transporteurs profiteren op dit moment van de nieuwe economische groei. Uiteraard blijft die groei in België wat achter bij onze buren en bovendien kunnen de Belgische transporteurs niet van alle mogelijkheden op de markt gebruik maken omwille van de concurrentie van de landen uit Centraal Europa. Maar de signalen uit de bedrijfsbalansen voor 2016 blijven positief en 2017 kan nog beter worden. Voor de rest blijft het hopen dat de maatregelen genomen door de federale regering om de fiscale lasten van de ondernemingen te verminderen vrucht afwerpen (zie het interview met Kris Peeters op de volgende pagina’s). De stroming die het wegtransport meesleurt is tevens van technologische aard. Het wegtransport zal in de komende tien jaar flink veranderen met een elektrische, geconnecteerde en digitale revolutie die diepgaander en sneller zal zijn dan de vorige honderd jaren geschiedenis. Die evolutie raakt evenzeer de mediawereld en ik ben blij te constateren dat TRANSPORTMEDIA eveneens profiteert van de dragende golf. Indien ik in de achteruitkijkspiegel kijk dan kan ik me er alleen over verheugen dat onze Transport & Logistics Awards het recordcijfer van 1500 VIP’s heeft gehaald met de steun van onze nieuwe strategische partner Easyfairs, dat onze TRANSPORT & VAN.TV uitzendingen meer dan een miljoen kijkers haalden, dat onze Twitter de 2000 abonnees zal overschreden hebben wanneer u deze regels leest, dat onze website flirt met de 40.000 eenmalige bezoekers… Ondanks alle positieve cijfers in verband met de ‘nieuwe media’ is het exemplaar van het jaarboek ‘Transport In Belgium’ dat voor u ligt het bewijs dat een magazine op papier nog lang zijn laatste woord niet heeft gesproken. Integendeel… Maar net als onze lezers weten we dat al die lauweren geen reden zijn om het kalmer aan te gaan doen. De transporteurs willen vooruit en TRANSPORTMEDIA eveneens. We hebben het concept van TRANSPORT & VAN.TV volledig herzien. De tweede editie van het evenement Best of Van zal het succes van de eerste editie bevestigen en we zijn volledig bezig met de lancering van ons aanbod op vlak van ‘sociale media’ met betrekking tot de transporteurs en hun leveranciers. 2018 is gestart onder een goed gesternte… en alles wat ik jullie toewens is dat het even goed gaat met jullie bedrijven!   Christophe Duckers, Redactiedirecteur.   —exergue— Het wegtransport zal in de komende tien jaar een diepgaander technologische revolutie ondergaan dan in de eerste 100 jaar van zijn historie.  

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo