TRANSPORT & VAN Management special Diensten (juli 2021)

 

Tijd om in beweging te komen!

Objectief gezien, was het tijd voor verandering. De terugkeer van de zogenaamde ‘sociale’ contacten is zeer welkom, en des te dringender nu de wereld van de mobiliteit twee grote wendingen neemt die Playstation ons niet leert: die van de elektrificatie en die van de connectiviteit.

We beginnen ons nu pas een idee te vormen van de gevolgen die deze technologische revoluties zullen hebben voor de aftersales-service, en in sommige gevallen is dit reeds een realiteit die tijdens deze 15 maanden van pandemie de kop heeft opgestoken. Er gaat echter niets boven echt fysiek contact om deze veranderingen in onze eigen software te integreren, en het zal nodig zijn aangezien dit nog maar het begin is. Afhankelijk van het merk dat u vertegenwoordigt, zult u zowel multiaangedreven (diesel, gas, elektrisch, waterstof) als ultra-verbonden moeten zijn. Sommigen beweren dat dit enkel aan grote groepen voorbehouden zal zijn en dat de toekomst van de ‘kleine’ garage onduidelijk is. Uit onze cijfers blijkt echter dat het nog steeds de middelgrote familiegarages zijn die de beste financiСle resultaten behalen.

Het zal niet gemakkelijk zijn om deze nabijheid, deze reactiviteit die eigen is aan familiebedrijven, te combineren met de nodige slagkracht om alle technologische ontwikkelingen bij te houden, maar het is tijd om in beweging te komen!

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo