TRANSPORT & VAN Management special Diensten (juli 2021)

 

Tijd om in beweging te komen!

Objectief gezien, was het tijd voor verandering. De terugkeer van de zogenaamde ‘sociale’ contacten is zeer welkom, en des te dringender nu de wereld van de mobiliteit twee grote wendingen neemt die Playstation ons niet leert: die van de elektrificatie en die van de connectiviteit.

We beginnen ons nu pas een idee te vormen van de gevolgen die deze technologische revoluties zullen hebben voor de aftersales-service, en in sommige gevallen is dit reeds een realiteit die tijdens deze 15 maanden van pandemie de kop heeft opgestoken. Er gaat echter niets boven echt fysiek contact om deze veranderingen in onze eigen software te integreren, en het zal nodig zijn aangezien dit nog maar het begin is. Afhankelijk van het merk dat u vertegenwoordigt, zult u zowel multiaangedreven (diesel, gas, elektrisch, waterstof) als ultra-verbonden moeten zijn. Sommigen beweren dat dit enkel aan grote groepen voorbehouden zal zijn en dat de toekomst van de ‘kleine’ garage onduidelijk is. Uit onze cijfers blijkt echter dat het nog steeds de middelgrote familiegarages zijn die de beste financiСle resultaten behalen.

Het zal niet gemakkelijk zijn om deze nabijheid, deze reactiviteit die eigen is aan familiebedrijven, te combineren met de nodige slagkracht om alle technologische ontwikkelingen bij te houden, maar het is tijd om in beweging te komen!

Claude Yvens,
Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo