Tijd om in beweging te komen!
Objectief gezien, was het tijd voor verandering. De terugkeer van de zogenaamde ‘sociale’ contacten is zeer welkom, en des te dringender nu de wereld van de mobiliteit twee grote wendingen neemt die Playstation ons niet leert: die van de elektrificatie en die van de connectiviteit.
We beginnen ons nu pas een idee te vormen van de gevolgen die deze technologische revoluties zullen hebben voor de aftersales-service, en in sommige gevallen is dit reeds een realiteit die tijdens deze 15 maanden van pandemie de kop heeft opgestoken. Er gaat echter niets boven echt fysiek contact om deze veranderingen in onze eigen software te integreren, en het zal nodig zijn aangezien dit nog maar het begin is. Afhankelijk van het merk dat u vertegenwoordigt, zult u zowel multiaangedreven (diesel, gas, elektrisch, waterstof) als ultra-verbonden moeten zijn. Sommigen beweren dat dit enkel aan grote groepen voorbehouden zal zijn en dat de toekomst van de ‘kleine’ garage onduidelijk is. Uit onze cijfers blijkt echter dat het nog steeds de middelgrote familiegarages zijn die de beste financiСle resultaten behalen.
Het zal niet gemakkelijk zijn om deze nabijheid, deze reactiviteit die eigen is aan familiebedrijven, te combineren met de nodige slagkracht om alle technologische ontwikkelingen bij te houden, maar het is tijd om in beweging te komen!