VAN Management 81 (11/2014)

De tweet van 2 miljard

37 karakters. Meer had Tesla-topman Elon Musk niet nodig om begin oktober de hele Twitter-community en dus ook de échte wereld – want de wereld draait immers rond Twitter, nietwaar – op zijn kop te zetten. “About time to unveil the D and something else”, zo twitterde de flamboyante Musk ’s avonds vanuit zijn luie zetel. Resultaat? Massa’s elektriciteit in de lucht, zelfs in tijden van mogelijke black-outs. Het aandeel van Tesla klom spoorslags 5 procent hoger, Elon Musk kon met een gerust gemoed – en met bijna 2 miljard nieuwe dollars onder zijn matras – gaan slapen. Ook wij zaten ’s anderendaags op het puntje van onze stoel, want terwijl iedereen zich hardop afvroeg wat Musk zou bedoelen met “something else”, hadden wij onze glasheldere analyse al gemaakt: de eerste Tesla-bestelwagen, dat kon niet missen. Onze ontgoocheling kon op 9 oktober dus nauwelijks groter zijn, toen bleek dat Tesla ‘maar’ een BMW M5-concurrent met 700 pk uit zijn hoed had getoverd. Een gemiste kans, zonder meer. De Tesla Model S P85D is briljant, we zijn de eersten om dat toe te geven. De rijzige berline streelt de zintuigen, en blaast daarbij niet het minste grammetje CO2 de lucht in. Maar wat Tesla volgens ons nodig heeft om écht door te breken, is een licht bedrijfsvoertuig. Omdat professionals de voordelen van elektrische voertuigen ten volle kunnen benutten, wegens meer repetitieve trajecten over relatief korte afstanden, zo rekende Renault ons bij de introductie van de Kangoo Z.E. al voor. Ook tijdens onze allereerste Van Day, waarvan u in dit nummer een uitgebreid verslag leest, bleken de fleet owners bijzonder gecharmeerd door de rijkwaliteiten van die elektrische Kangoo. Dus, beste Elon, als je nog eens iets op Twitter zet, laat het dan een Tesla-bestelwagen zijn. Wedden dat je nòg beter zal slapen? Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo