VAN Management 81 (11/2014)

De tweet van 2 miljard

37 karakters. Meer had Tesla-topman Elon Musk niet nodig om begin oktober de hele Twitter-community en dus ook de échte wereld – want de wereld draait immers rond Twitter, nietwaar – op zijn kop te zetten. “About time to unveil the D and something else”, zo twitterde de flamboyante Musk ’s avonds vanuit zijn luie zetel. Resultaat? Massa’s elektriciteit in de lucht, zelfs in tijden van mogelijke black-outs. Het aandeel van Tesla klom spoorslags 5 procent hoger, Elon Musk kon met een gerust gemoed – en met bijna 2 miljard nieuwe dollars onder zijn matras – gaan slapen. Ook wij zaten ’s anderendaags op het puntje van onze stoel, want terwijl iedereen zich hardop afvroeg wat Musk zou bedoelen met “something else”, hadden wij onze glasheldere analyse al gemaakt: de eerste Tesla-bestelwagen, dat kon niet missen. Onze ontgoocheling kon op 9 oktober dus nauwelijks groter zijn, toen bleek dat Tesla ‘maar’ een BMW M5-concurrent met 700 pk uit zijn hoed had getoverd. Een gemiste kans, zonder meer. De Tesla Model S P85D is briljant, we zijn de eersten om dat toe te geven. De rijzige berline streelt de zintuigen, en blaast daarbij niet het minste grammetje CO2 de lucht in. Maar wat Tesla volgens ons nodig heeft om écht door te breken, is een licht bedrijfsvoertuig. Omdat professionals de voordelen van elektrische voertuigen ten volle kunnen benutten, wegens meer repetitieve trajecten over relatief korte afstanden, zo rekende Renault ons bij de introductie van de Kangoo Z.E. al voor. Ook tijdens onze allereerste Van Day, waarvan u in dit nummer een uitgebreid verslag leest, bleken de fleet owners bijzonder gecharmeerd door de rijkwaliteiten van die elektrische Kangoo. Dus, beste Elon, als je nog eens iets op Twitter zet, laat het dan een Tesla-bestelwagen zijn. Wedden dat je nòg beter zal slapen? Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

LINK2LOGISTICS Management 64 (december 2022)

Uitdagingen en vraagtekens Beste lezer, 2022 eindigt niet zoals we gewild hadden. Na twee uitdagende coronajaren was dit jaar gekenmerkt door een zware energiecrisis, een stijgende infl atie en politieke instabiliteit door onder meer de oorlog in Oekraïne. Wie had gehoopt dat wij het nu wel gehad zouden hebben, kan niet anders dan ontgoocheld zijn. […]

TRUCK & BUSINESS 283 (november 2022)

Twee maten en twee gewichten De inspanningen die minister Petra De Sutter heeft gedaan om orde op zaken te stellen in de sector van de pakjesdiensten in België, kunnen we alleen maar toejuichen. De verstoringen (en we drukken ons zacht uit) die door de  inspectiediensten aan het licht werden gebracht, zijn dermate groot dat een […]

TRANSPORT Management 117 (oktober 2022)

Herzien van de HR-politiek, een absolute noodzaak Zoals gebruikelijk wil ik mijn indrukken over enkele zaken die de actualiteit van onze sector de jongste tijd  bezig houden met u delen. Aarzel niet om uw eigen commentaren/kritieken/opmerkingen als antwoord terug te sturen… Kostprijs: nog nooit gezien! 12,19% in distributie, 13,28% in nationaal transport en 13,41% in […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo