VAN Management 85 (10/2015)

Het jaar van de pick-up

Het lijkt er sterk op dat de pick-up, na de inmiddels immens populaire SUV, ‘the next big thing’ aan het worden is in autoland. Per drie bedrijfsvoertuigen die vandaag wereldwijd worden verkocht, is er één een pick-up. En hoewel je zou denken dat die pick-up trucks vooral grote sier maken aan de andere kant van de Grote plas, groeit ook hier in Europa de behoefte aan stoere, polyvalente werkmieren waar je ‘s zaterdags mee gezien wil worden bij je vrienden, en die op zondag ook nog eens in de rol van volwaardige gezinswagen kan kruipen. En wanneer de verwende, maar vooral kapitaalkrachtige Europese klant iets vraagt, is het aanbod meestal niet veraf. De tijd dat de pick-upmarkt een louter Japans onderonsje was, is dan ook definitief voorbij. Eerst moesten de Isuzu’s, Nissans en Toyota’s van deze wereld enkel de Volkswagen Amarok en de recent alweer vernieuwde Ford Ranger naast zich dulden, maar intussen hebben ook Renault en Fiat bevestigd dat ze zich volgend jaar in de pick-updebatten zullen mengen. Berichten die Mitsubishi ertoe hebben aangezet om zijn L200 nog eens grondig te vernieuwen, en die zelfs Mercedes-Benz over de streep hebben getrokken om nog voor het einde van dit decennium met zijn allereerste 1 tons pick-up op de markt te komen. Onze plannen voor een grondige vergelijkende test liggen alleszins klaar… Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo