VAN Management 85 (10/2015)

Het jaar van de pick-up

Het lijkt er sterk op dat de pick-up, na de inmiddels immens populaire SUV, ‘the next big thing’ aan het worden is in autoland. Per drie bedrijfsvoertuigen die vandaag wereldwijd worden verkocht, is er één een pick-up. En hoewel je zou denken dat die pick-up trucks vooral grote sier maken aan de andere kant van de Grote plas, groeit ook hier in Europa de behoefte aan stoere, polyvalente werkmieren waar je ‘s zaterdags mee gezien wil worden bij je vrienden, en die op zondag ook nog eens in de rol van volwaardige gezinswagen kan kruipen. En wanneer de verwende, maar vooral kapitaalkrachtige Europese klant iets vraagt, is het aanbod meestal niet veraf. De tijd dat de pick-upmarkt een louter Japans onderonsje was, is dan ook definitief voorbij. Eerst moesten de Isuzu’s, Nissans en Toyota’s van deze wereld enkel de Volkswagen Amarok en de recent alweer vernieuwde Ford Ranger naast zich dulden, maar intussen hebben ook Renault en Fiat bevestigd dat ze zich volgend jaar in de pick-updebatten zullen mengen. Berichten die Mitsubishi ertoe hebben aangezet om zijn L200 nog eens grondig te vernieuwen, en die zelfs Mercedes-Benz over de streep hebben getrokken om nog voor het einde van dit decennium met zijn allereerste 1 tons pick-up op de markt te komen. Onze plannen voor een grondige vergelijkende test liggen alleszins klaar… Kristof Winckelmans, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo