VAN Management 94 (oktober 2017)

Geven en nemen

Hoewel we in de afgelopen edities van Van Management telkens met een big smile konden aankondigen dat het segment van lichte bedrijfsvoertuigen blijft groeien, kunnen we niet anders dan ook de keerzijde van de medaille te tonen. Want de wegen staan vol. Blijkbaar stellen meer en meer bedrijven en werknemers hun verplaatsingen uit om files te vermijden. Daardoor is het fileleed tijdens de spitsuren gestagneerd, maar kenden de daluren wel een enorme groei aan files. Er is echter ook een toename van vrijetijdsverkeer buiten de spitsuren en er rijden meer en meer kleine bestelwagens rond voor het leveren van e-commerce bestellingen, de ‘camionettisering’. E-commerce leeft, en maar goed ook! Zo bestelde ik afgelopen week een tiental producten bij een (Belgische) online muziekleverancier. Aangezien ik de grens van 100 euro had overschreven, had ik recht op een gratis levering én mocht ik het product binnen de 24 uur verwachten. Zo gezegd, zo gedaan. ’s Morgens omstreeks 9 uur een bestelwagen voor mijn deur voor de levering van mijn producten. Of toch niet helemaal… Want bleek dat er slechts de helft geleverd kon worden. De andere helft zou in de namiddag volgen (wat uiteindelijk ook correct was). Uit nieuwsgierigheid toch even gepolst waarom er op zo’n omslachtige manier geleverd werd. Antwoord: “Omdat het product in de voormiddag niet voorradig was, hebben we ervoor gekozen om de producten in twee delen op te sturen. Dit om onze 24-uur service te garanderen.” Een topservice, hoewel ik de mobiliteitsgedachtegang betreur. Alweer één wagen die we uit de ellenlange files hadden kunnen halen. Yannick Haesevoets, Hoofdredacteur.

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 272 (maart 2020)

Eén en al passie Op het moment dat Peter Brock van sponsor Mercedes-Benz Trucks de omslag opende met daarin de naam van de nieuwe Transporteur van het Jaar, was de spanning te snijden op het podium. Toen de naam Snel werd afgekondigd, was iedereen die zich in de buurt van tafel 133 bevond, getuige van […]

LINK2LOGISTICS Management 53 (maart 2020)

Bewustwording Ik weet niet of jullie het ook voelen, maar de logistieke sector slaat een nieuwe weg in. Veel bedrijven gaan over van ‘green washing’ naar ‘green acting’. Het bijzondere is dat dit bewustzijn groeit nu zich een vertraging van de economie begint af te tekenen. Dit is een teken dat de klimaatinspanningen reëel zijn. […]

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo