Na de versies voor het personenvervoer, onthult Citroën nu de bedrijfsvoertuigversie van zijn nieuwe, derde generatie Berlingo, die zijn DNA en gloednieuwe platform met de Peugeot Rifter en inmiddels ook met de Opel Combo deelt. De Berlingo Van komt in twee groottes: de M (4,40 m, wielbasis van 2,78 m, nettovolume van 3,3 m3) en de XL (4,75 m, wielbasis van 2,97 m, nettovolume tot 4,4 m3), en in twee versies, de Worker en de Driver, die zich onderscheiden door hun bodemspeling (+ 30 mm bij de Worker) en hun uitrustingsniveau. We vestigen ook de aandacht op de Extenso-cabine waarin vooraan plaats is voor drie personen (de ruimere plaats in het midden kan met een regelbare schrijfplank ook tot mobiel kantoor worden omgebouwd) en op de dubbele moduleerbare cabine om tot vijf passagiers te vervoeren. De breedte tussen de wielkasten maakt het mogelijk om rechtstreeks tot twee europalletten te laden, en alle versies zijn verkrijgbaar met 0, 1 of 2 zijschuifdeuren. Het dakluik is daarentegen enkel verkrijgbaar bij de grootte M. Afhankelijk van de versie varieert het laadvermogen van 650 tot 1.000 kg, en Citroën komt voor de allereerste keer met een overbelastingsindicator.
- Krachtig en efficiënt: Diesel 1.5 BlueHDi, Benzine 1.2 PureTech (2019) en de invoering van de automatische versnellingsbak EAT8.
Citroën belooft een nieuwe rijervaring en dit dankzij het EMP2-platform, een nieuwe elektrische stuurbekrachtiging. De constructeur ontvouwt ook een lijst met twintig rijhulpsystemen, waaronder de overbelastingsindicator, de Surround Rear Vision, de head-up kleurendisplay, de elektrische handrem, de adaptive cruisecontrol met stopfunctie, de uitgebreide herkenning van verkeersborden, een systeem voor dodehoekdetectie en de Active Safety Brake. Er zijn ook vier connectiviteitstechnologieën, waaronder Citroën Connect Nav, Citroën Connect Box met SOS Pack en pechverhelping, en de draadloze smartphoneherlader. Motors Aanvankelijk zal de nieuwe Berlingo Van enkel verkrijgbaar zijn met de nieuwe 1.5 BlueHDi-dieselmotor van 130 pk en met de klassieke 1.6 BlueHDi-motor van 75 of 100 pk. Tijdens het tweede kwartaal van 2019 volgt dan een 1.2 PureTech-benzinemotor van 110 of 130 pk. Naast de manuele versnellingsbak, stelt Citroën ook een nieuwe, EAT8 automatische bak met 8 versnellingen voor en met een koppelingsplaat die het samen met Aisin heeft ontwikkeld. De Citroën Berlingo Van komt eind 2018 op de markt.