Transportmedia goes electric, met de Maxus eDeliver 3

Elektrische bestelwagens zijn hot! Het aanbod groeit gestaag en er is heel wat aandacht in media en van nieuwsgierige klanten, maar de massale verkoop laat nog even op zich wachten. Een gebrek aan infrastructuur, range anxiety of twijfels over de TCO? Om de praktische aspecten van elektrisch rijden te bekijken, neemt Transportmedia de proef op de som en gaan we een jaar lang op pad met de eDeliver 3 van Maxus!

In 2020 was amper 0,6% van alle nieuw ingeschreven lichte bedrijfsvoertuigen elektrisch, met diesel op een onbedreigde eerste plaats met een marktaandeel van bijna 95%. Toch is het aanbod van elektrische bestelwagens groot en groeiend. Zowat elk merk heeft er tegenwoordig minstens één in zijn gamma. Een merk dat het anders aanpakte en zich van bij zijn verkoopstart in Europa positioneerde als het EV-merk bij uitstek is het Chinese Maxus, dat in ons land verdeeld wordt de Alcopa-groep (met verder onder andere Suzuki en Hyundai in zijn aanbod). Na de elektrische EV80 volgde weliswaar de Deliver 9 met dieselmotor, maar sindsdien kwam ook de elektrische eDeliver 3 op de markt en volgt binnenkort de eveneens elektrische eDeliver 9.

Het is de meteen leverbare eDeliver 3 die Transportmedia het komende jaar op zijn kwaliteiten en praktische inzetbaarheid test. De versie met lange wielbasis en de ‘grote’ 53 kWh batterij, die in theorie goed is voor een rijbereik tot 342 km volgens de WLTP-cyclus (in stadsverkeer weliswaar). Hoe dat zich vertaalt in de praktijk, ontdekt u in elk nummer van het magazine VAN Management en regelmatig in de andere media van het huis.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo