Coolblue plant derde Belgisch depot in Nijvel

De Nederlandse webwinkel Coolblue heeft plannen voor een derde depot in België, blijkt bij de presentatie van de jaarcijfers voor 2021. Vanuit het depot zullen vooral grote producten zoals wasmachines en televisies worden gedistribueerd. Ondanks een vertragende e-commercemarkt groeide Coolblue nog verder in het afgelopen jaar. 

Coolblue kan tevreden terugblikken op 2021. Het e-commercebedrijf behaalde een recordomzet van 2,3 miljard euro. Dat is 348 miljoen euro meer dan in 2020. Een kwart van de omzet werd in België behaald. Die Belgische omzet stijgt bovendien van 571 naar 580 miljoen euro, terwijl de Belgische e-commercemarkt in 2021 afkoelde ten opzichte van 2020. Mede door investeringen in de groei in Duitsland, de start van Coolblue Energie en de verdere automatisering van het magazijn in Tilburg kwam het bedrijfsresultaat (adjusted EBITDA) voor 2021 uit op 91 miljoen euro. Die cijfers liggen lager dan die van 2020. Dat heeft enerzijds te maken met de vertraging in de e-commercemarkt, die in 2020 ongezien groeide door de impact van de Covid-maatregelen, maar anderzijds investeerde Coolblue ook stevig in 2021.

In 2022 wil  Coolblue nog verder investeren en groeien. Zo wil het bedrijf zijn fiets- en bezorgnetwerk nog verder uitbreiden in Nederland, België en Duitsland en verder werken aan verduurzaming van zijn processen en energiebevoorrading. Ook in België blijft Coolblue dit jaar verder uitbreiden. Naast de verdere uitrol van de eigen bezorgservice CoolblueFietst en de opening van minstens één winkel, wil het e-commercebedrijf een derde tv- en witgoeddepot openen in ons land. Van hieruit worden grote producten bij klanten thuis geleverd en geïnstalleerd via de eigen bezorg- en installatieservice CoolblueBezorgt. Dit alles moet ervoor zorgen dat er dit jaar ruim 100 jobs bijkomen in ons land. Vandaag werken 750 mensen voor Coolblue in België.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo