Jungheinrich wil CO2-uitstoot klantendienst met 60 procent naar beneden

Als onderdeel van een pilootproject in Noorwegen begint Jungheinrich zijn klantendienst CO2-neutraal te maken. Het doel is om de uitstoot van de klantendienst op middellange termijn met 60% te verminderen. De overige emissies worden gecompenseerd door bijkomende maatregelen.

Jungheinrich werkte in het Noorse proefproject een actieplan uit dat de CO2-uitstoot van de klantendienst naar beneden moet halen. Een doorgedreven routeplanning is daarbij cruciaal. Op basis van intelligente software wordt de rittenplanning continu aan de omstandigheden aangepast, zodat de opdrachten altijd naar de meest geschikte servicetechnieker worden gestuurd. Dat leverde alleen al in de regio rond de Noorse hoofdstad een besparing op van 2.800 kilometers per voertuig en dus een aanzienlijke daling van de emissies. Met ecologische rijopleiding ging het brandstof- of energiegebruik per voertuig met 15 procent naar beneden. Jungheinrich wil op termijn zijn servicevoertuigvloot volledig elektrificeren. De overige emissies worden gecompenseerd, onder andere door deelname aan een waterkrachtproject. Bedoeling is dat ook de Britse en Nederlandse aftersalesdienst van de intralogistiekspecialist op termijn C02-neutraal worden. Wanneer de maatregelen in België van kracht worden, is nog niet meegedeeld. In totaal stelt Jungheinrich 5.700 servicetechniekers te werk in veertig landen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo