transport media logo

Scanfor kiest voor Hankook: “Voertuigen rijden van heel koud naar heel heet” [Advertorial]

“We rijden van extreem koud weer in Noorwegen naar extreem warm weer in Spanje en uit ervaring weten we dat de banden van Hankook daarvoor onze beste keuze is, met een goede verhouding prijs/kwaliteit.” Dat zegt Yousef Hamdaoui van Scanfor. Als Fleet Manager beheert hij al meer dan tien jaar een vloot van 700 tot 800 trailers en die doen zowel het noorden als het zuiden van Europa aan.

Marc Mertens en Gino Van Leuven richtten Scanfor – Scandinavian Forwarding – op in 1993. Aanvankelijk richtte het bedrijf zich op de Scandinavische markt. Later kwamen daar ook Finland, Estland, Rusland, Frankrijk en Spanje bij. In 2021 kwam het bedrijf volledig in handen van Gino Van Leuven. In 2022 opende Scanfor een nieuw crossdock in Gent.

Scanfor doet transport via de zee, het spoor en de weg, zowel met containerchassis als met opleggers. Voor al die trailers gebruikt Scanfor banden van Hankook in vier verschillende maten: 435/50xR19.5 en 445/45xR19.5 voor de Mega/Megacoils, 385/65xR22.5 voor de Standaard (coils) en 385/55xR22.5 voor de containerchassis. “We kiezen resoluut voor Hankook en raden onze onderaannemers aan om ook voor hun trekkers die banden te kiezen”, zegt Yousef.

“De keuze voor Hankook is ingegeven door onze ervaring van de voorbije jaren”, zegt Yousef.  “De banden van Hankook hebben een goede levensduur en we hebben nauwelijks bandenpech. Dit zorgt ervoor dat onze transporten vooral geen vertraging oplopen.”

TPMS

“Onze banden zijn uitgerust met een Tyre Pressure Monitoring System (TPMS) zodat we een waarschuwing krijgen als de bandendruk onder de 9 bar zakt. Als dat gebeurt, neemt de dispatcher contact op met de chauffeur om het probleem op te lossen.”

Scanfor monteert Hankook-banden met M+S en 3PMS die aan de strenge voorwaarden voldoen voor de noordelijke winters. “Noorwegen eist tijdens de winterperiode banden met minstens 5 mm profieldiepte”, zegt Yousef. “Voor de winter demonteren we de banden met minder profieldiepte en we vervangen ze door nieuwe. Tijdens de zomer monteren we die banden dan op de middenas van de trailers waar de slijtage het minst is. Dat is goed voor het milieu en de portemonnee.”

Band krijgt vier levens

Om zijn ecologische voetafdruk te reduceren en zijn kosten te drukken, kiest Scanfor sinds kort voor de warme loopvlakvernieuwing Alphatread. Alle Hankook-banden voor commerciële voertuigen zijn zo ontwikkeld dat ze geherprofileerd kunnen worden en meerdere keren van een nieuw loopvlak kunnen worden voorzien. Door deze warme vulcanisatie krijgen de banden vier levens: nieuw, insnijden, Alphatread en weer insnijden.

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.