FedEx Europe breidt retouropties uit door samenwerking met ZigZag

FedEx Express breidt zijn retourmogelijkheden uit door samen te werken met ZigZag, een wereldwijd platform voor oplossingen voor retourlogistiek. De samenwerking ondersteunt klanten met retourzendingen tijdens en na de feestdagen van 2023.

Dat de e-commercereus inzet op een ondersteuning van zijn retrourbeleid hoeft niet te verbazen. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 30% van alle online bestelde producten wordt geretourneerd, vergeleken met 8,89% in fysieke winkels.  Uit recent consumentenonderzoek van ZigZag bleek ook dat 84% van de consumenten het retourbeleid controleert voordat ze een aankoop doen, en 53% besloot een artikel niet te kopen omdat het beleid hen niet beviel.

Via het online retourportaal van ZigZag leren retailers de redenen voor retourzendingen te begrijpen om deze in de toekomst te voorkomen. Internationale retourzendingen worden bij de eindklanten van exporterende bedrijven in onder meer Nederlandse en Belgie thuis opgehaald of consumenten kunnen hun pakketten afgeven bij een van de ongeveer 90.000 FedEx- en ZigZag afgiftepunten in de VS, Canada en de andere belangrijke markten in Europa. De ZigZag-diensten hebben een gereduceerd tarief voor FedEx-klanten en zijn een aanvulling op FedEx’ bestaande wereldwijde retouroplossing.Voor retourzendingen waarvoor douane-inklaring vereist is, wordt documentatie gemaakt en digitaal geüpload, zodat retailers de terugbetalingen en vrijstellingen krijgen waar ze recht op hebben.

 

 

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo