Zuinigere LNG-motoren bij Scania

De nieuwe versie van Scania’s gasmotoren (420 en 460 pk), die op de IAA van 2022 werd aangekondigd, is nu gekoppeld aan de G25 versnellingsbak. Dit moet een verbetering van 5% in brandstofverbruik opleveren. Deze motoren zijn uiteraard compatibel met BioLNG.

Tot nu toe gebruikte een Scania G410 de GRS 895R versnellingsbak. Deze is nu vervangen door de nieuwe G25, waarvan de verhoudingen zijn aangepast aan de kenmerken van de OC13 gasmotor. De beschikbare achterassen zijn ook identiek aan de dieselversie. Volgens Scania verlaagt deze combinatie het brandstofverbruik met 5% bij langeafstandstransporten.

Deze verbeterde prestaties komen op een moment dat BioLNG het fossiele LNG begint te vervangen, waardoor het mogelijk wordt om de CO2-uitstoot ‘van bron tot wiel’ met wel 90% te verminderen.

De nieuwe OC13-motoren ontwikkelen 420 of 460 pk, met een maximumkoppel van respectievelijk 2.100 en 2.300 Nm, beschikbaar tussen 1.000 en 1.300 tpm.

Lees alles over Scania Belgium NV

Scania Belgium NV

video

Igepa investeert in hybride Scania – Transport & VAN.TV 63 (Kanaal Z)

Dit is de eerste hybride elektrische vrachtwagen van Igepa Belux. Terecht trots showde de totaalleverancier in grafische en visuele communicatie, kantoorpapier en verpakkingsmaterialen de wagen tijdens een persmoment in Gent centrum. Scania heeft intussen een goede reputatie opgebouwd op het gebied van duurzaam transport. De hybride-elektrische technologie van Scania biedt een perfecte combinatie van efficiëntie […]

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo