Streetscooter krijgt tweede kans

Streetscooter was deze kleine Duitse fabrikant van elektrische lichte bedrijfsvoertuigen die in 2014 door Deutsche Post DHL werd gekocht en zes jaar later failliet ging. Günther Schuh, de oprichter van het bedrijf, heeft het merk nu teruggekocht en start de productie opnieuw.

In de Duitse pers kondigde Günther Schuh aan dat zijn bedrijf e.Volution eindelijk de rechten op het merk en op de patenten die hij had aangevraagd had teruggekregen. In een interview met WirtschaftsWoche gelooft hij dat de Streetscooter nog niets aan relevantie heeft ingeboet, zelfs tien jaar na zijn ontwerp, omdat hij nog steeds 30 tot 40% goedkoper is dan de elektrische modellen die momenteel op de markt zijn voor last-mile leveringen. Het bedrijf is ervan overtuigd dat het kan rekenen op een vaste eerste bestelling van Deutsche Post van 700 voertuigen (plus 120 als optie), en dat het in staat zal zijn om ze te leveren voor het einde van februari 2024.

“Dit jaar hebben we een productiecapaciteit van 1.500 voertuigen in onze fabriek in Düren. Volgend jaar kunnen we er 2.000 produceren en in 2026 willen we dit verhogen naar 4.000 voertuigen in één ploegendienst, maar we kunnen ook in twee of drie ploegen werken. We schatten dat we winstgevend zullen zijn vanaf 6.000 voertuigen per jaar”, schat Günther Schuh, die ook de lancering van een volledig nieuw voertuig aankondigt, de Neo voor 2026.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo