Scania brengt oplaadoplossingen op de markt onder de merknaam Erinion

Tegelijk met concurrent Daimler Truck kondigt Scania de oprichting aan van een bedrijf dat gespecialiseerd is in oplaadoplossingen op depots en bestemmingen. Het doel is om 40.000 nieuwe oplaadpunten te installeren naast de snellaadstations in het Milence-netwerk, waarin Scania (via Traton) partner is. België is echter geen prioritair land.

Als Scania tegen 2030 één op twee verkopen met zijn elektrische trucks wil realiseren, zal het de installatie van snellaadpunten op depots en bestemmingen moeten versnellen. Dit is precies het doel van Erinion. “Studies suggereren dat opladen in het depot de belangrijkste energiebron zal zijn voor korte- en langeafstandstransporten. Als aanvulling op openbare oplaadnetwerken biedt opladen op depots en bestemmingen een speciale oplaadinfrastructuur op het depot van de klant of op andere vooraf gedefinieerde locaties. Dit heeft een aantal voordelen: voorspelbare oplaadtijden die volledig opgeladen voertuigen garanderen, meer bedrijfstijd en uiteindelijk maximale operationele efficiëntie en besparingen dankzij voorspelbare en stabiele energiekosten die zijn afgestemd op de specifieke activiteiten van elke klant,” legt Jonas Hernlund uit, hoofd energie en infrastructuur bij de Scania Group.

Maar Erinion zal meer doen dan alleen laadpunten leveren. De diensten omvatten de aansluiting op het netwerk en de installatie van de oplaadpunten, evenals de bewaking en het onderhoud van de apparatuur. De financieringsoplossingen zullen flexibel zijn: aankoop met of zonder financiering, leasing met of zonder onderhoudscontract. Het nieuwe bedrijf zal actief worden in Zweden, Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Lees alles over Scania Belgium NV

Scania Belgium NV

video

lees ook

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo