Van Management 71 (09/2012)

EDITO

Het oog wil ook wat We hebben er op de redactie al ellenlange discussies over gevoerd (na de werkuren, uiteraard) maar witte rook is er nog lang niet uit onze choorsteen gekomen. Dat een bestelwagen in eerste instantie praktisch moet zijn, lijkt ons allemaal nogal evident. Leuk om te besturen? Hmm, een moeilijke. Waar de meningen pas echt uiteen beginnen lopen, is of het esthetische aspect mee bovenaan de agenda moet staan bij de ontwikkeling van een nieuw model. Navraag bij enkele constructeurs – de gevestigde waarden – leert ons dat vakmannen geen design kopen, ze kopen een werktuig. 1-0 voor de non-believers. Sta me toch even toe in de tegenaanval te gaan: enkele andere constructeurs – de gevestigde waarden van morgen, wie weet – gaan volmondig akkoord, maar voegen er wel fijntjes aan toe dat een knappe verpakking wel degelijk het verschil maakt als je niet op een ronkende merknaam kan teren. Feit is dat we er nog eindeloos kunnen over palaveren, uiteindelijk is er toch maar één partij die het pleit kan beslechten: de klant. Als we mogen afgaan op de premières die binnenkort op de IAA in Hannover worden voorgesteld, lijken de aanhangers van welgevormde werktuigen stilaan hun gram te halen. Ford heeft met zijn nieuwe Transit Custom commercieel goud in handen, en dat hebben ze in grote mate te danken aan diens frisse verschijning. Idem dito voor Mercedes, dat met zijn Citan een vleugje frivoliteit toevoegt aan zijn oerdegelijke gamma. Het is vaak de portemonnee die beslist, maar het zijn de ogen die doen dromen…

Recente publicaties

VAN Management 119 (maart – april 2023)

Een frisse start Toegegeven, 2022 was niet het meest spetterende jaar voor de wereld van de lichte bedrijfsvoertuigen, met inschrijvingscijfers die nog steeds te lijden hebben onder de ingewikkelde situatie met vertraagde leveringen. Maar de eerste inschrijvingscijfers voor dit jaar zijn alvast bemoedigend! Ook op andere vlakken konden we het juk van de afgelopen jaren […]

TRANSPORT Management 119 (maart – april 2023)

Wie (lang) kan wachten, wordt rijkelijk beloond Verbrandingsmotoren: gedaan in 2035 voor LBV, beetje uitstel voor vrachtwagens. Vanaf 2035 mogen de autofabrikanten geen lichte bedrijfsvoertuigen met verbrandingsmotor meer verkopen, zowel op benzine, diesel en zelfs hybride. Voor de vrachtwagensector kwam er een beetje respijt: zij zouden tot 2040 van een moratorium genieten waarbij ze hun […]

Link2LOGISTICS Management 65 (maart 2023)

Te weinig ‘Sense of urgency’ Na enkele turbulente jaren lijken de supply chains een vorm van normaliteit teruggevonden te hebben. Volgens mij is het maar een indruk. We gaan nog turbulente jaren tegemoet. Tot mijn verbazing is er nog geen ‘sense of urgency’ in de sector. De afgelopen drie jaren werden de toeleveringsketens wereldwijd en […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo