Van Management 71 (09/2012)

EDITO

Het oog wil ook wat We hebben er op de redactie al ellenlange discussies over gevoerd (na de werkuren, uiteraard) maar witte rook is er nog lang niet uit onze choorsteen gekomen. Dat een bestelwagen in eerste instantie praktisch moet zijn, lijkt ons allemaal nogal evident. Leuk om te besturen? Hmm, een moeilijke. Waar de meningen pas echt uiteen beginnen lopen, is of het esthetische aspect mee bovenaan de agenda moet staan bij de ontwikkeling van een nieuw model. Navraag bij enkele constructeurs – de gevestigde waarden – leert ons dat vakmannen geen design kopen, ze kopen een werktuig. 1-0 voor de non-believers. Sta me toch even toe in de tegenaanval te gaan: enkele andere constructeurs – de gevestigde waarden van morgen, wie weet – gaan volmondig akkoord, maar voegen er wel fijntjes aan toe dat een knappe verpakking wel degelijk het verschil maakt als je niet op een ronkende merknaam kan teren. Feit is dat we er nog eindeloos kunnen over palaveren, uiteindelijk is er toch maar één partij die het pleit kan beslechten: de klant. Als we mogen afgaan op de premières die binnenkort op de IAA in Hannover worden voorgesteld, lijken de aanhangers van welgevormde werktuigen stilaan hun gram te halen. Ford heeft met zijn nieuwe Transit Custom commercieel goud in handen, en dat hebben ze in grote mate te danken aan diens frisse verschijning. Idem dito voor Mercedes, dat met zijn Citan een vleugje frivoliteit toevoegt aan zijn oerdegelijke gamma. Het is vaak de portemonnee die beslist, maar het zijn de ogen die doen dromen…

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 282 (september 2022)

Een plan voor het einde van dit jaar Op 24 en 25 juni haalde Transportmedia alles uit de kast tijdens ons fonkelnieuwe Passion4Trucks-evenement. Twee totaal verschillende dagen, maar toch één gemene deler: de passie voor de vrachtwagen en voor het beroep van chauffeur. Je had het gezicht moeten zien van de winnaars van de Mooiste […]

LINK2LOGISTICS Management 63 (september 2022)

Mensen en automatisering Hoewel de economische machine door de stijgende prijzen en de toenemende onzekerheid begint te sputteren, blijft het tekort aan arbeidskrachten nijpend. Dat noopt bedrijven tot innovatieve oplossingen om nieuwe en flexibele krachten aan te trekken. Zo ontvouwt Nike’s European Logistics Campus creatieve initiatieven, zoals u in het interview met general manager Kurt […]

TRANSPORT & VAN Management special Bouw (Augustus 2022)

Technicus, een uitstervend ras  De bouwsector kreunt onder een tekort aan werkkrachten. Vooral technici zijn een steeds zeldzaam wordend goed geworden. Dit nijpend tekort laat zich in alle geledingen voelen, met name in de bouw, in de logistiek of in de grondwerken. Het is nochtans een beroep met tal van voordelen. Zo kom je onder […]

Aankomende Events

Sorry, no posts matched your criteria.

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo