Van Management 71 (09/2012)

EDITO

Het oog wil ook wat We hebben er op de redactie al ellenlange discussies over gevoerd (na de werkuren, uiteraard) maar witte rook is er nog lang niet uit onze choorsteen gekomen. Dat een bestelwagen in eerste instantie praktisch moet zijn, lijkt ons allemaal nogal evident. Leuk om te besturen? Hmm, een moeilijke. Waar de meningen pas echt uiteen beginnen lopen, is of het esthetische aspect mee bovenaan de agenda moet staan bij de ontwikkeling van een nieuw model. Navraag bij enkele constructeurs – de gevestigde waarden – leert ons dat vakmannen geen design kopen, ze kopen een werktuig. 1-0 voor de non-believers. Sta me toch even toe in de tegenaanval te gaan: enkele andere constructeurs – de gevestigde waarden van morgen, wie weet – gaan volmondig akkoord, maar voegen er wel fijntjes aan toe dat een knappe verpakking wel degelijk het verschil maakt als je niet op een ronkende merknaam kan teren. Feit is dat we er nog eindeloos kunnen over palaveren, uiteindelijk is er toch maar één partij die het pleit kan beslechten: de klant. Als we mogen afgaan op de premières die binnenkort op de IAA in Hannover worden voorgesteld, lijken de aanhangers van welgevormde werktuigen stilaan hun gram te halen. Ford heeft met zijn nieuwe Transit Custom commercieel goud in handen, en dat hebben ze in grote mate te danken aan diens frisse verschijning. Idem dito voor Mercedes, dat met zijn Citan een vleugje frivoliteit toevoegt aan zijn oerdegelijke gamma. Het is vaak de portemonnee die beslist, maar het zijn de ogen die doen dromen…

Recente publicaties

TRUCK & BUSINESS 279 (december 2021)

Pareto, help! De 80/20 regel wordt toegeschreven aan de Italiaanse econoom Vilfredo Pareto. Een wet die stelt dat ongeveer 80% van de gevolgen het resultaat zijn van slechts 20% van de oorzaken. Toegepast op projectbeheer betekent dit dat 20% van de inspanningen bijdragen tot 80% van de verwezenlijkingen. In België zijn wij eerder specialisten in […]

Link2LOGISTICS Management 60 (december 2021)

  Uitdagingen en veerkracht Traditiegetrouw publiceert Link2Logistics Management in zijn laatste nummer van het jaar de Top 1000 van logistieke sites in België. Zoals u zal lezen, hebben verschillende grote spelers zoals DSV, Kuehne+Nagel en JOST hun voetafdruk vergroot (zowel door organische groei als door overnames), terwijl anderen, zoals Eutraco en Weerts Supply Chain, zich […]

VAN Management 113 (november 2021)

Vraag en aanbod, een kat-en muisspel Terwijl het Salon van Genève zich voor 2022 op de pechstrook parkeert, wachtend op een depannage ofwel een definitieve laatste sleeptocht, viel de beslissing dat het Salon van Brussel in januari wel opnieuw van de partij is. Een beslissing waar vele maanden reikhalzend naar uitgekeken werd, al sturen een […]

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo