Van Management 71 (09/2012)

EDITO

Het oog wil ook wat We hebben er op de redactie al ellenlange discussies over gevoerd (na de werkuren, uiteraard) maar witte rook is er nog lang niet uit onze choorsteen gekomen. Dat een bestelwagen in eerste instantie praktisch moet zijn, lijkt ons allemaal nogal evident. Leuk om te besturen? Hmm, een moeilijke. Waar de meningen pas echt uiteen beginnen lopen, is of het esthetische aspect mee bovenaan de agenda moet staan bij de ontwikkeling van een nieuw model. Navraag bij enkele constructeurs – de gevestigde waarden – leert ons dat vakmannen geen design kopen, ze kopen een werktuig. 1-0 voor de non-believers. Sta me toch even toe in de tegenaanval te gaan: enkele andere constructeurs – de gevestigde waarden van morgen, wie weet – gaan volmondig akkoord, maar voegen er wel fijntjes aan toe dat een knappe verpakking wel degelijk het verschil maakt als je niet op een ronkende merknaam kan teren. Feit is dat we er nog eindeloos kunnen over palaveren, uiteindelijk is er toch maar één partij die het pleit kan beslechten: de klant. Als we mogen afgaan op de premières die binnenkort op de IAA in Hannover worden voorgesteld, lijken de aanhangers van welgevormde werktuigen stilaan hun gram te halen. Ford heeft met zijn nieuwe Transit Custom commercieel goud in handen, en dat hebben ze in grote mate te danken aan diens frisse verschijning. Idem dito voor Mercedes, dat met zijn Citan een vleugje frivoliteit toevoegt aan zijn oerdegelijke gamma. Het is vaak de portemonnee die beslist, maar het zijn de ogen die doen dromen…

Recente publicaties

VAN Management 105 (maart 2020)

Overaanbod aan studies werkt contraproductief In tijden waarin het moeilijk kiezen is tussen de verschillende technologische opties, waant iedereen zich expert. Sommigen voegen er bovendien een flinke dosis slechte wil aan toe. Het volstaat om enkele fora over Tesla te bekijken… “Een degelijke vergelijkende studie zou toch een uitweg kunnen bieden”, hoor ik u zeggen. […]

TRANSPORT Management 105 (maart 2020)

Let the trucks shine! Naar goede gewoonte voel ik mij geroepen om mijn gedachten te delen met u over de sectorevoluties van de voorbije weken en maanden. Aarzel vooral niet om te reageren en uiting te geven aan uw bevindingen, bedenkingen, opmerkingen… 38 kandidaten, 8 winnaars, 1.500 aanwezigen. Een impressie in cijfers van de 28ste […]

LINK2LOGISTICS Management 52 (december 2019)

Facts & figures Het jaar 2019 eindigt op dezelfde manier als 2018: met veel vraagtekens. Ondanks de vele donkere wolken is de Europese economie niet aanzienlijk verslechterd. Hoewel de Duitse industrie met een recessie flirtte, presteert de Belgische economie – alles in acht genomen – redelijk goed. Net als de rest van de Europese economie, […]

[advertisement plaats configureren in plugin zodat die hier kan opgeroepen worden]

Aankomende Events

Ontvangt u onze wekelijkse newsletter nog niet? Schrijf u dan nu in!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo