60% van de e-shops heeft leveringsproblemen

Uit een studie van de vereniging Ecommerce Europe blijkt dat 6 van de 10 e-shops sinds het begin van de coronaviruscrisislijden aan een verrstoring van hun leveringsketen, voornamelijk als gevolg van leveringsmoeilijkheden stroomopwaarts.

De sluiting van de fysieke winkels heeft niet geleid tot een echte stormloop op e-commercesites: slechts 27% van de deelnemers aan de enquête zegt het fenomeen te hebben opgemerkt, en zelfs dan zijn het vooral sites die gekoppeld zijn aan fysieke winkels. De ordervolumes nemen echter toe, wat de levertijden verlengt, vooral omdat het aantal koeriers dat beschikbaar is om lastmile-leveringen te doen, afneemt. In sommige landen (met name Spanje) wordt de bezorging van pakketten niet als een prioritaire activiteit beschouwd, wat de mogelijkheden nog verder beperkt. Aan de andere kant stort het internationale verkeer volgens 86% van de deelnemers niet in.

Er zij op gewezen dat Ecommerce Europe België vermeldt als een van de vier Europese landen (met Frankrijk, Spanje en Italië) die sinds het begin van de coronaviruscrisis een gids van goede praktijken heeft opgesteld die specifiek betrekking hebben op de levering van pakketten.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo