Conti360° Solutions is de nieuwe merknaam waaronder alle diensten van Continental vallen. Dit maakt deel uit van het strategische programma Vision 2030 dat in december 2020 door Continental werd gepresenteerd. Uitgebreide digitalisering speelt hierin een grotere rol, met o.a. een sterke focus op voorspellend onderhoud.
Continental biedt al vele vlootklanten op kilometer gebaseerde contracten en een breed scala aan bandendiensten aan, maar het Duitse merk wil evolueren van bandenfabrikant naar leverancier van geïntegreerde oplossingen. De Conti360 ° Solutions-contracten omvatten verschillende diensten:
- digitale bandenmonitoring ContiConnect, gebaseerd op intelligente banden die sensoren en software gebruiken om hun toestand constant te bewaken.
- ContiPressureCheck
- ContiLifeCycle – inclusief de ContiRe en ContiTread vernieuwingsproducten en karkasbeheer.
“Continental heeft al gewezen op de toegevoegde waarde die wordt gegenereerd door connectiviteit tussen banden, sensoren, telemetriegegevens, algoritmen en de cloud. Dit levert slimme, digitale oplossingen op die ervoor zorgen dat het onderhoud en de vervanging van banden in de toekomst precies kunnen worden uitgevoerd wanneer dat nodig is,” legt Ralf Benack, Hoofd Fleet Business EMEA, uit. “Hierdoor kunnen klanten het veiligheidsniveau en de productiviteit van hun wagenpark aanzienlijk verhogen en tegelijkertijd de kosten verlagen. Door sterker te focussen op het ContiLifeCycle-concept willen we ook de nadruk verleggen naar meer duurzaamheid in de wagenparkactiviteiten.”