Fuso geeft de eCanter een boost

Vijf jaar na zijn lancering krijgt de Fuso eCanter een nieuw uiterlijk, een nieuwe aandrijfas en een ruimere keuze aan batterijpakketten. Hij wordt in het eerste kwartaal van 2023 in Japan gelanceerd.

De belangrijkste vernieuwing van deze tweede generatie is de toepassing van een aangedreven as, net als bij de Mercedes-Benz eActros. Dankzij deze oplossing, die veel compacter is, kunnen de batterijen volledig in het chassis worden geplaatst en kan de klant kiezen tussen één, twee of drie batterijpakketten, afhankelijk van de gewenste actieradius: elk pakket heeft een capaciteit van 41,3 kWh, wat een theoretische actieradius oplevert van 70, 140 of 200 km. Voor toepassingen waarbij hulpapparatuur zoals een kipper of hoogwerker moet worden gebruikt, is de eCanter uitgerust met een nieuwe elektrische PTO.

De veelzijdigheid van de nieuwe eCanter wordt ook vergroot door de toevoeging van een brede cabine (2100 mm) aan de vertrouwde 1700 mm cabine. De wielbasis varieert van 2500 tot 4750 mm en in Europa zal de eCanter op de markt worden gebracht met MMA’s van 4,25 tot 8,55 ton.

Lees alles over FUSO (Beherman Motors)

video

Beherman Motors mikt op het mid-mile en lastmile segment

Als we Piaggio zeggen, zeggen we in één adem ook Vespa. Maar de Italianen richten nu ook hun pijlen op een commercieel bedrijfsvoertuigengamma en dat resultaat in de gloednieuwe Piaggio Porter NP6. Deze citytruck, die bestuurt mag worden met een rijbewijs B, blinkt uit in zijn compactheid met een hoog laadvermogen en een milieuvriendelijke LPG […]

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo