Ford Transit gaat 5G in 2024

Voor modeljaar 2024 zal de Ford Transit profiteren van een reeks verbeteringen die de connectiviteit zullen opvoeren: 5G zal het met name mogelijk maken om software-updates uit te voeren zonder naar een Ford Pro-garage te gaan. Er staat ook een nieuwe automatische versnellingsbak op het programma.

De bestuurder krijgt een nieuw Sync 4 infotainmentsysteem, ondersteund door een 12-inch centraal touchscreen en een 8-inch digitaal instrumentenpaneel met connected navigatie. Ford kondigt ook een nieuw hulpmiddel aan met de naam Delivery Assist 6 (beschikbaar op E-Transit bestelwagens met lange wielbasis en Transit bestelwagens met automatische transmissie) dat koeriers zal ontlasten van repetitieve veiligheidstaken: schakelen naar de parkeerstand stopt de motor, activeert de alarmlichten en het alarm, en vergrendelt alle deuren die de bestuurder niet gebruikt om de cabine te verlaten of toegang te krijgen tot pakketten. Als het rempedaal wordt ingetrapt, wordt de motor opnieuw gestart en worden de alarmlichten uitgeschakeld. Dit systeem kan tot 20 seconden per levering besparen.

Een hele reeks rijhulpsystemen is standaard op deze 2024-versie en de lijst met opties is uitgebreid met een nieuw dodehoekwaarschuwingssysteem, een nieuwe adaptieve cruisecontrol met rijstrookcentrering en een parkeerhulp met geïntegreerde 360-gradencamera.

De Transit 2024 zal ook mechanische wijzigingen ondergaan, met als belangrijkste nieuwigheid een automatische transmissie met acht versnellingen (optioneel voor modellen met voorwielaandrijving) die een GVM tot 4.250 kg en een MTM tot 6.000 kg mogelijk maakt, respectievelijk 700 kg en 1.750 kg meer dan het huidige model. Nieuwe remmen en wielnaven besparen tot 27 kg en de remmen zullen ook gemakkelijker (en sneller) te vervangen zijn. Tot slot kan op modellen met voorwielaandrijving dankzij een nieuw pakket het maximumgewicht van de vooras worden verhoogd van 1850 naar 2000 kg. Dit zal opbouwers helpen, die minder beperkingen zullen hebben wat betreft de verdeling van de lading. Volgens Ford Pro zou dit bijvoorbeeld ten goede moeten komen aan toepassingen zoals paardenboxen of diepladers.

Lees alles over Ford Motor Company (Belgium) N.V.

Ford Motor Company (Belgium) N.V.

video

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo