FUSO eCanter: de elektrische pionier vergroot zijn voorsprong… en zijn rijbereik [Advertorial]

Terwijl heel wat constructeurs nu pas hun eerste stappen zetten op het vlak van elektrische bestelwagens en trucks, werd de eerste FUSO eCanter al in 2017 op de markt gebracht. Meer dan 5 jaar ervaring die nu leidt tot een nieuwe generatie van de 100% elektrische truck, die op elk vlak zijn voorsprong vergroot.

De nieuwe generatie van de FUSO eCanter werd in 2022 voorgesteld op de IAA in Hannover, en de Europese productie van het model startte eerder dit jaar in Portugal. De eerste leveringen in ons land zijn gepland voor begin 2024, maar we stellen de nieuwe FUSO eCanter nu al aan je voor.

42 varianten!

De eerste generatie van de 100% elektrische truck van FUSO was een uitstekend product, maar met één enkele uitvoering bood hij de perfecte oplossing voor een beperkt aantal klanten. De nieuwe eCanter moet veel meer bedrijven aanspreken om de overstap naar emissievrij vervoer te zetten. En daarvoor bouwt het merk voort op de expertise die het verzamelde met de eerste generatie. Één van de meest opvallende veranderingen is het grote aantal verkrijgbare versies, met een keuze uit 6 wielbasissen, een MTM van 4,25 tot 8,55 ton en een laadvermogen tot 5,1 ton! Zeker voor toepassingen in verstedelijkte gebieden en voor distributie over korte en middellange afstanden is de eCanter dan ook een aantrekkelijk emissievrij alternatief voor de traditionele diesel. Bovendien toont de eCanter zich bijzonder flexibel. Zo zijn er af-fabriek onder andere versies met vlakke laadvloer en kippers verkrijgbaar, optioneel met een PTO voor toepassingen als compressoren voor gekoelde transporten, en zijn de om- en opbouwmogelijkheden eindeloos. Op dat vlak verschilt de eCanter dus nauwelijks van de Canter met dieselmotor.

Tot 200 km

Op technisch vlak koos FUSO voor de eAxle-technolgie, waarbij de elektromotor en het differentieel in de achteras verwerkt worden om zo efficiënter en met minder componenten te werken. FUSO biedt de keuze uit twee verschillende vermogensversies: 110 kW piek (85 kW continu) of een krachtigere versie met 129 kW piek (110 kW continu). Beide zijn watergekoeld, bieden een hoog koppel (430 Nm piek / 250 Nm continu) en zijn stil, trillings- en emissievrij. FUSO biedt de keuze uit drie verschillende LFP batterijpakketten (afhankelijk van de chassislengte), zodat je de eCanter als klant perfect kan afstemmen op je gebruikspatroon: 41 kWh, 83 kWh of 124 kWh. Dat zorgt respectievelijk voor een rijbereik van 70, 140 of zelfs 200 km, terwijl de in vier trappen instelbare recuperatie het rijbereik optimaliseert. Opladen kan bovendien niet enkel aan een AC-laadpunt met een vermogen van 11 of 22 kW, maar ook DC-laden is via de CCS Combo-laadpoort mogelijk aan een vermogen van 104 kW. Daarmee laad je de batterij onderweg van 20 tot 80% vol in 24, 26 of 39 minuten als dat nodig zou zijn.

Interieur: comfortabel en efficiënt

Binnenin zorgde FUSO voor een modern concept, kwalitatief hoogstaande materialen en een uitstekende afwerking. Zo is er onder andere een volledig digitale instrumentencluster voor een optimaal zicht. Bovendien kan je kiezen voor het ‘Comfort Pack’, dat met zijn elektrisch verwarmde zetels, stuur en voorruit niet alleen het comfort verhoogt, maar ook het rijbereik optimaliseert.

www.fuso-trucks.be/ecanter

Lees alles over FUSO (Beherman Motors)

video

Beherman Motors mikt op het mid-mile en lastmile segment

Als we Piaggio zeggen, zeggen we in één adem ook Vespa. Maar de Italianen richten nu ook hun pijlen op een commercieel bedrijfsvoertuigengamma en dat resultaat in de gloednieuwe Piaggio Porter NP6. Deze citytruck, die bestuurt mag worden met een rijbewijs B, blinkt uit in zijn compactheid met een hoog laadvermogen en een milieuvriendelijke LPG […]

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo