BPW en Thermo King onthullen prestaties van aangedreven as op een koeloplegger

BPW en Thermo King voeren al maanden proeven uit in reële omstandigheden met verschillende koelopleggers die zijn uitgerust met een geëlektrificeerde as van BPW. De twee partners hebben zojuist de eerste cijfers van dit proefproject gepubliceerd.

Thermo King brengt deze technologie al op de markt onder de naam AxlePower: een BPW ePower geëlektrificeerde as, uitgerust met een energieterugwinningssysteem, levert het vermogen dat nodig is om een Thermo King Energ-e Pack batterijmodule te voeden, die op zijn beurt een Thermo King elektrische koelunit voedt wanneer de oplegger stilstaat. De AxlePower ondersteunt ook de trekkermotor. In deze configuratie hoeft de trekkermotor geen energie te leveren aan de koelunit. Het TracKing-portaal van Thermo King is verantwoordelijk voor de bewaking van het verbruik en de tweewegcommunicatie met de componenten van het systeem, waardoor de parameters van de energieterugwinningsmodus op afstand kunnen worden gewijzigd.

Het afgelopen jaar hebben BPW en Thermo King verschillende configuraties getest, waaronder volledig elektrische systemen en hybride versies met een back-up verbrandingsmotor die automatisch wordt ingeschakeld als de batterijcapaciteit op is. De belangrijkste conclusie was dat de AxlePower-technologie koelopleggers energieonafhankelijk maakt, met name voor lokale distributie. De elektrische koelunit was in staat om tot 20 opeenvolgende weken te werken zonder ondersteuning van de verbrandingsmotor of het opladen van de accu. Op lange ritten (waar er minder energieterugwinningsfasen zijn) heeft het AxlePower-systeem de koeleenheden in staat gesteld om de hele dag in autonome modus te werken en ’s nachts tussen 40% en 80% van de tijd, afhankelijk van de configuratie van de Energ-e Pack-batterij.

Het systeem heeft ook zeer weinig invloed op het brandstofverbruik van de trekker.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo