Met FordLiive zijn uw bedrijfsvoertuigen… Altijd in topvorm! [Advertorial]

Productiviteit! Met FordLiive, het nieuwe geconnecteerde systeem van Ford, mikt het merk op een maximale productiviteit. Hoe? Door het aantal pannes te beperken, het heen-en-weer rijden naar de concessiehouder te vermijden en sneller onderhoud en reparaties mogelijk te maken in de werkplaats. En dat, helemaal gratis voor iedereen die de geconnecteerde Ford bedrijfsvoertuigen gebruikt. Met FordLiive zijn uw bedrijfsvoertuigen altijd in topvorm!

Ford heeft FordLiive ontwikkeld om een maximale inzetbaarheid van de voertuigen te garanderen. Of, als u dat liever hoort, de immobilisatietijd tot 60% te reduceren. Het ultieme streefdoel van de constructeur: een operationele inzetbaarheid van 100%. Om dat doel te bereiken, maakt de nieuwe dienstverlening het onder meer mogelijk de onderhoudsbeurten te plannen op de meest geschikte tijdstippen en wordt een boodschap gestuurd wanneer er actie ondernomen kan worden om pech te vermijden.

Intelligent voorspellend onderhoud

Ford Liive analyseert de gegevens van de voertuigen in real-time en bezorgt de vlootverantwoordelijken specifieke informatie met betrekking tot het onderhoud van de voertuigen. De gegevens worden automatisch verstuurd door de in het bedrijfsvoertuig geïntegreerde FordPass Connect modem (standaard op de Transit, Transit Custom, Transit Connect, Ranger en Fiesta Van). Kleine ondernemingen met een park tot 5 voertuigen ontvangen de data door middel van de FordPass Pro smartphone-applicatie, terwijl grotere vloten een specifieke versie van Ford Telematics kunnen gebruiken.

De ingenieurs van Ford schatten dat hiermee tot 30% van de interventies vermeden kan worden wanneer klanten gevolg geven aan deze serviceberichten.

Naast het plannen van het onderhoud kunnen deze serviceberichten de klanten ook helpen bij het bepalen van de levensduur van de motorolie, het AdBlue niveau of de bandenspanning. Allemaal om niet-geprogrammeerde stilstand te vermijden.

Een nieuwe dimensie voor de naverkoop van Ford

Het servicenetwerk, dat bestaat uit Transit Centers, maakt nu gebruik van een geoptimaliseerde Ford Service Pro met nieuwe functies voor geconnecteerde gegevens om taken te rationaliseren en een snellere afhandeling te verzekeren. Een voorbeeld: het Transit Center kan de gegevens van het voertuig raadplegen van de laatste 60 dagen, waardoor een snellere diagnose mogelijk is en de vereiste wisselstukken besteld kunnen worden nog voor het voertuig in de werkplaats staat.

Een ander voordeel van FordLiive, en hiermee komen we echt in een nieuwe dimensie: de mogelijkheid voor de Ford-specialisten om zich met een Virtual Reality-helm te “verplaatsen” naar de Transit Centers om hulp te bieden bij de diagnose en het oplossen van meer complexe problemen.

FordLiive verrijkt dus duidelijk het arsenaal aan assistentiesystemen van de Transit Centers van Ford en is een bijkomende troef naast de langere openingsuren, het nachtelijk onderhoud, de expresservice à la minute of de ophaal- en terugbrengservice voor voertuigen.

Het merk zal FordLiive gedurende de komende maanden gefaseerd uitrollen in de belangrijkste Europese markten, waaronder ook België.

Lees alles over Ford Motor Company (Belgium) N.V.

Ford Motor Company (Belgium) N.V.

video

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo