Transit & E-Transit Courier vervolledigen het (elektrische) LCV-gamma van Ford [Advertorial]

Dat Ford Pro Europees marktleider is op het vlak van lichte bedrijfsvoertuigen, heeft het te danken aan sterke producten en bijhorende services. En dat productgamma wordt binnenkort nog sterker, met de nieuwe Transit Courier en zijn elektrische variant, de E-Transit Courier.

Eerder deze maand trok Ford Pro het doek van het nieuwe compacte lid van zijn Transit-familie, de Courier. De vorige generatie van de Transit Courier kwam in 2014 op de markt en kreeg in 2018 een update. Maar tijden veranderen, en dus gooit Ford Pro het voor de nieuwe generatie over een andere boeg. Niet alleen qua design is de nieuwe Transit Courier helemaal up-to-date, het merk luisterde ook naar zijn klanten wat de praktische aspecten betreft.

Praktischer…

De Transit Courier groeit wel wat, maar blijft toch relatief compact… qua buitenafmetingen dan toch. Het ontwikkelingsteam startte immers met een ruimer laadcompartiment als uitgangspunt. Dat groeit met maar liefst 25% ten opzichte van de uitgaande versie, van 2,3 m³ tot 2,9 m³. Dankzij een achterophanging die ontwikkeld werd om zo weinig mogelijk plaats in te nemen, is er voortaan 1,22 meter breedte beschikbaar tussen de wielkasten , wat er samen met de laaddiepte van 1,80 meter voor zorgt dat er 2 europaletten passen in de Transit Courier. Ook het laadvermogen gaat er stevig op vooruit: de Transit Courier kan tot 845 kg vervoeren, afhankelijk van de uitvoering (582 kg voor de uitgaande versie).

De Transit Courier is gebaseerd op de populaire Ford Puma SUV, en hij krijgt dan ook heel wat comfort- en veiligheidssnufjes mee die het leven aan boord zo aangenaam mogelijk maken. Of wat dacht je van standaard automatische grootlichten, cruise control, parkeersensoren voor- en achteraan, een intelligente snelheidsbegrenzer, een achteruitrijcamera en nog zoveel meer. Het breedste aanbod van standaard veiligheidsvoorzieningen in het segment!

… en ook elektrisch

De Transit Courier is vanaf later dit jaar verkrijgbaar met een keuze uit verschillende 1.0 liter Ecoboost benzine- en 1.5 liter EcoBlue dieselmotoren. Naast een laag verbruik, moeten ook lagere onderhoudskosten de TCO beperkt houden. Dat is onder andere te danken aan een onderhoudsinterval van 2 jaar of 30.000 km.

Maar de beste keuze op het vlak van gebruikskosten moet de Ford E-Transit Courier worden, die in het elektrische gamma van Ford Pro een plaats krijgt naast de grote E-Transit die nu al op de markt is en de E-Transit Custom die op korte termijn het gamma vervoegt. De meest compacte van het gamma pakt in vergelijking met zijn dieselvariant uit met tot 35% lagere kosten voor wat niet tot het geplande onderhoud behoort en lagere brandstofkosten. De E-Transit Courier wordt in de loop van volgend jaar gelanceerd, en het totale rijbereik en de batterijcapaciteit worden dichter tegen de lancering bekendgemaakt. Qua aandrijving krijgt hij een 100 kW (136 pk) en 290 Nm sterke elektromotor en de batterij opladen kan aan een DC-vermogen tot 100 kW, voor 10% tot 80% laden in iets meer dan een half uur.

Ford Pro Services

Ford Pro blijft inzetten op een sterke dienstverlening, met naast voertuigen ook financieringen, naverkoopservice, oplaaddiensten en software om uw wagenpark zo efficiënt mogelijk in te kunnen zetten. De basis om dat alles in goede banen te leiden, is de standaard ingebouwde Ford Pro modem, die monitoring vanop afstand mogelijk maakt voor wagenparkbeheerders en bijvoorbeeld ook situaties die aanleiding kunnen geven tot pannes of een hoger verbruik kan signaleren zodat er tijdig ingegrepen kan worden. Hij zorgt er ook voor dat er geanticipeerd kan worden op onderhoud en herstellingen, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden.

Ontdek hier Ford Pro en de voertuigen en diensten.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo