Xwift breidt samenwerking met DKV Mobility uit

Transportbedrijf Xwift werkt al 15 jaar samen met DKV Mobility. Deze samenwerking vertaalt zich in meer dan 400 tankkaarten en meer dan 200 tolboxen maar schakelt nu een versnelling hoger: DKV Mobility levert en installeert wallboxen bij medewerkers thuis.

Xwift heeft de doelstelling om vanaf 2028 alleen maar elektrische auto’s in de bedrijfswagenvloot te hebben. Daarom laten ze wallboxen bij medewerkers thuis door DKV Mobility installeren. “De afrekening is simpel: DKV Mobility factureert Xwift voor de thuis-geladen stroom en keert dit rechtstreeks aan de medewerker uit. Wij hoeven hier verder geen enkele administratieve taak uit te voeren, want het facturatieproces gebeurt volledig automatisch”, zegt Tom Muys, director fleet & projects bij Xwift.

DKV Mobility werkt hiervoor samen met Blue Current, fabrikant van laadpunten en software voor elektrische auto’s. “Dankzij die samenwerking kan DKV Mobility aan Xwift slimme laadpalen leveren zodat medewerkers het capaciteitstarief volledig zelf onder controle houden. Het doel is om de pieken in het stroomverbruik af te vlakken. Doordat de pieken lager zullen zijn, zullen ook de kosten als gevolg van het capaciteitstarief beperkt blijven. En dat is een win-win voor het bedrijf én de medewerker”, aldus Bas Bullens, Head of eMobilty Benelux bij DKV Mobility.

Arnoud Fontein, Directeur bij Blue Current, geeft uitleg over die slimme opllossng: “De verbruikers behouden de volledige controle over hun laadvermogen. Klanten kunnen bijvoorbeeld het maximum verbruik lager instellen via de app en dus gevoelig besparen op de laadkosten. Geeft de verbruiker aan dat hij onder dat capaciteitstarief wil blijven, dan gaat de laadsnelheid aanzienlijk omlaag, maar worden de kosten wel gedrukt. Het hangt dus eigenlijk af van het soort verbruik. Wie minder rijdt, kan zijn verbruik perfect doseren en dus minder betalen. Wie heel veel rijdt en snel wil laden, zal die meerkost ook graag betalen.” Verder voorkomt de software dat het stroomnet overbelast wordt, vooral dan op piekmomenten wanneer ook andere grote stroomverbruikers worden ingeschakeld. Andersom laadt de batterij sneller wanneer er in huis amper stroom wordt verbruikt.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo