DAF Trucks heeft in zijn fabriek in Westerlo de eerste militaire voertuigen uit een serie van 879 trucks geleverd aan het Belgische leger. Defensie is van plan om de huidige vrachtwagens uit 1991 en 1996 te schenken aan Oekraïne.
De order van DAF bestaat uit 636 tweeassige trucks met een 4×4-aandrijflijn voor algemene transporttaken en 243 vierassige trucks met een 8×8-aandrijflijn voor specifieke toepassingen (kipper, containertransport en inzet waarvoor een kraan nodig is). Veertig procent van de voertuigen wordt uitgerust met een gepantserde cabine. Voor de CF Military voertuigen werkt DAF nauw samen met Tatra Trucks in Tsjechië. Alle trucks maken gebruik van een all wheel drive aandrijflijn en een centrale, dragende buis waaraan een onafhankelijke wielophanging is gemonteerd. Die onafhankelijke wielophanging zorgt ervoor dat de wielen een grote uitslag hebben als de voertuigen op oneffen terrein rijden. De vrachtwagens hebben een Central Tire Inflation System, zodat de chauffeurs tijdens het rijden de luchtdruk van de banden kunnen verminderen of vermeerderen. Dat is handig bij het offroad rijden op zanderig of modderig terrein. De banden zijn van het run flat type zodat de truck kan blijven rijden als de band lek is.
De 4×4-trucks worden aangedreven door de 10,8 liter Paccar MX-11 (300 kW/410 pk), de 8×8-voertuigen door de 12,9 liter Paccar MX-13 (340 kW/460 pk). Beide motoren hebben de Euro 3-emissienorm, zodat ze in het buitenland met andere types diesel kunnen werken. Ze zijn gekoppeld aan een gerobotiseerde versnellingsbak die bediend wordt met druktoetsen op het dashboard en met de versnellingshendel aan de rechterkant van het stuur, net zoals bij de niet-militaire DAF CF.
De productie van de niet-gepantserde cabines gebeurt in de DAF-fabriek in Westerlo. Tatra Defence Vehicle levert de beschermde cabines, waarvoor het interieur eveneens in Westerlo geproduceerd wordt. De bediening is in beide cabinetypes hetzelfde, waardoor chauffeurs gemakkelijk van het ene naar het andere voertuigtype kunnen overstappen.
De Belgische Defensie en DAF staan samen in voor het onderhoud van de CF Military voertuigen met steunpunten in Houthalen en Grâce-Hollogne. Voor het onderhoud buiten de Belgische landsgrenzen staat het DAF dealernetwerk ter beschikking, evenals de DAF International Truck Service hulpdienst. De bijna 900 voertuigen zullen de volgende drie jaar worden geleverd met een gemiddelde van 250 vrachtwagens per jaar. De levering van de eerste 150 voertuigen gaat naar de Landcomponent (gemotoriseerde Brigade en Special Operations Regiment) en de Medische component.