Geëlektrificeerde opleggers besparen brandstof bij DB Schenker

DB Schenker heeft in Frankrijk Krone-opleggers met een geëlektrificeerde Trailer Dynamics-as getest in reële omstandigheden. De resultaten waren indrukwekkend: het dieselverbruik was 24-55% lager dan bij een normale oplegger.

De door Trailer Dynamics ontwikkelde M300 aangedreven as wordt gebruikt om de motor van de trekker te ondersteunen bij het wegrijden of bergopwaarts rijden, maar kan ook worden gebruikt om de actieradius van een 100% elektrische vrachtwagencombinatie te vergroten. Volgens de testresultaten varieert de brandstofbesparing tussen 24 en 55%, afhankelijk van de topografie of het soort weg. Een andere interessante bevinding is dat het systeem in staat is de besparingen vooraf te voorspellen met een nauwkeurigheid van meer dan 99%.

DB Schenker, dat al een voorbestelling had geplaatst voor 2.000 Trailer Dynamics-systemen, zal daarom de tests in zijn netwerk voortzetten tot in 2023.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo