De Mercedes eActros LongHaul zal een eigen look hebben

In tegenstelling tot de elektrische vrachtwagens die al van verschillende fabrikanten op de markt zijn, zal de Mercedes-Benz eActros LongHaul heel anders zijn dan de dieselversie. Het zal in prototypevorm worden getoond op de komende IAA in Hannover.

De eActros LongHaul wordt uitgerust met lithium-ijzerfosfaataccu’s (LFP) met een hoge capaciteit, waardoor hij volgens de fabrikant een actieradius van ongeveer 500 kilometer zal hebben. Een andere technische innovatie is dat snel opladen mogelijk zal zijn met laadstations van 1mW, terwijl de huidige eActros standaard op 250kW zit. Hierdoor kan het voertuig in minder dan 30 minuten van 20 naar 80 procent lading gaan en, volgens Mercedes-Benz Trucks, een uptime bereiken die vergelijkbaar is met die van een conventionele vrachtwagen.

Dit eerste rijdende prototype zal precies twee jaar na de start van het programma worden onthuld. Nog voor het einde van het jaar zal hij op de weg worden gebracht om te worden getest en geselecteerde klanten zullen hem volgend jaar in de hand kunnen nemen. De serieproductie zal naar verwachting in 2024 beginnen.

lees ook

Aankomende Events

ONTVANGT U ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF NOG NIET? MELD JE DAN NU AAN!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
transport media logo