De structurele herziening van het modulaire framesysteem maakte het mogelijk om, afhankelijk van de totale lengte en het frame-ontwerp, gewichtsbesparingen van 53 tot 110 kilogram te realiseren. Met de nieuwe laadbak komt er nog eens tot eens 180 kg bijkomende laadvermogen bij met een laadvolume van 24 m³. “Het brede, vlakke vloerontwerp zorgt voor een laag zwaartepunt en daarmee voor een optimaal rijgedrag en een gelijkmatige slijtage. De nieuw ontworpen bovenflenzen met geoptimaliseerde dwarsdoorsnede voor meer verticale en horizontale stijfheid verbeteren de stabiliteit van de ronde stalen laadbak nog verder. De zijdelingse vervorming van de bovenflens door ladingdruk kon duidelijk worden verminderd, wat een beter loopgedrag en een grotere functionele betrouwbaarheid mogelijk maakt voor laadbakafdekkingen in schuifdakuitvoering”, aldus de fabrikant. Er zijn vier verschillende typelengtes beschikbaar (systeemlengte 7.2, 8.2, 9.6, 10.5) die elk als Standaard-versie, als Light-versie of als Heavy-Duty-versie kunnen worden geselecteerd.