Toyota Material Handling Europe gebruikt de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs in 2024 als springplank. Het bedrijf zet zich als doel om de uitstoot met de helft te reduceren tegenover Tokyo 2020 door te elektrificeren. En daar zal over gecommuniceerd worden.
In nauwe samenwerking met moederbedrijf Toyota Motor Europe − en met minder dan een jaar te gaan − kan Toyota Material Handling Europe nu inzicht geven in hoe het zal bijdragen aan de toezegging dat Parijs 2024 50% minder CO2 zal uitstoten dan bij de voorgaande Spelen.
Exclusief elektrisch
Een belangrijk onderdeel van het plan is het exclusieve gebruik van elektrische trucks om de CO2-uitstoot voor alle goederenbewegingen te minimaliseren. Het is een hele uitdagende taak om benodigdheden, eten en drinken te leveren aan meer dan 15.000 atleten en 15 miljoen bezoekers. De machines van Toyota worden aangedreven door de nieuwste lithium-ion batterijen van het bedrijf.
Mark Peters, Director of Marketing bij Toyota Material Handling Europe: “Wij zien de Spelen als een perfecte gelegenheid om de geavanceerde technologieën te presenteren die nu beschikbaar zijn om goederen naadloos en moeiteloos te verplaatsen. Ik heb het dan niet alleen over de nieuwste en schoonste energieoplossingen, maar ook over het gebruik van connectiviteit om te monitoren hoe trucks tijdens de Spelen worden gebruikt. Dit levert waardevolle gebruiksgegevens op die als benchmark kunnen dienen voor toekomstige projecten. We meten en documenteren ook de exacte uitstoot van onze machines om als basis te gebruiken voor toekomstige evenementen. Onderdeel van onze kernfilosofie is dat je moet meten om te kunnen verbeteren.”
Communiceren en informeren
Er hoort ook een communicatiecampagne bij die voor en tijdens de Spelen zal worden uitgevoerd. “De komende maanden willen we onze band met de Olympische en Paralympische Spelen als een platform gebruiken om zoveel mogelijk mensen inzicht te geven in de wereld van het intern transport,” aldus Peters. “Als je alleen al kijkt naar de levering van dagelijkse benodigdheden, zoals voedsel, dranken en medicijnen voor meer dan 750 miljoen mensen in Europa, dan is de taak enorm. Daarbij komt alles wat consumenten nodig hebben, gebruiken en dragen.”
Het doel van de campagne is niet alleen om consumenten gerust te stellen dat de gevolgen voor het milieu met grote stappen worden verminderd, maar ook om getalenteerde mensen aan te trekken door kansen in de sector zichtbaar te maken, meldt het bedrijf.